Podatki



Podatek dochodowy w Korei wynosi ok. 10%. To pierwsza bardzo przyjemna wiadomość. 

Druga to taka, że złożenie deklaracji podatkowej zabiera mi mniej niż 10 minut. Wystarczy wejść na odpowiednią stronę, wstukać swój numer socjalny oraz hasło do podpisu elektronicznego, po czym ma się dostęp do wszystkich swoich danych, od których można odpisać podatek (wydatki kartą kredytową czy debetową, wydatki na leki, ubezpieczenie, mieszkanie etc.). Ślicznie posegregowane liczby drukuje się, a następnie przekazuje sekretarce, która dalej podaje papiery HR-owi. Potem już tylko czeka się na zwrot podatku. I tyle.

Podpis elektroniczny to naprawdę świetna rzecz. Dzięki niemu mam dostęp do wielu usług internetowych, których alternatywą jest bieganie po urzędach, wypisywanie druczków i marnowanie czasu w kolejkach. Do banku nie uczęszczam. Wszystkie transakcje wykonuję online (przekazy rejestrowane są po kilku sekundach niezależnie od rodzaju banku) również te zagraniczne (przekaz dochodzi w 2-3 godziny). Internetowo inwestuję pieniążki i internetowo dokonuję zakupów. 

Jestem wielką fanką wygody, na którą pozwala mi Korea. 


2 komentarze :

  1. W sumie każdy kraj posiada swój system podatkowy i moim zdaniem jest to całkowicie normalne. Ja także czytałam w artykule http://www.zaradni.pl/biznes-i-finanse/jak-rozliczyc-podatek-vat-od-sprzedazy-na-amazonie/1,11277 o tym jak można rozliczyć podatek gdy sprzedajemy poprzez Amazon.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...